GDPR ja Toimitusehdot
TIETOSUOJASELOSTE
Tässä tietosuojaselosteessa kuvataan henkilötietojen käsittelyä koskevat periaatteet koskien Liikkeemme (Beauty Designer`s Room) palveluita. Tarkempi kuvaus palveluistamme löytyy verkkosivuiltamme tai kysyttäessä meiltä.
Tässä tietosuojaselosteessa muun muassa kuvataan:
miten Liikkeemme käsittelee asiakkaiden henkilötietoja.
minkälaisia henkilötietoja Liikkeemme voi kerätä asiakkaista.
mihin tarkoituksiin Liikkeemme voi käyttää asiakkaiden henkilötietoja.
asiakkaan oikeuksia koskien keräämiämme henkilötietoja.
REKISTERIN YLLÄPITÄJÄT
Beauty Designers Oy, 2627426-1
Edellä mainitut rekisterin ylläpitäjät hallinnoivat ja ylläpitävät tässä tietosuojaselosteessa kuvattua asiakasrekisteriä itsenäisesti ja toisistaan riippumattomina ja muodostavat yhdessä tässä tietosuojaselosteessa kuvatun Liikkeen. Mikäli jokin edellä mainituista rekisterin ylläpitäjistä päättää siirtyä harjoittamaan elinkeinoaan ulkopuolisen liikkeen alaisuuteen, on Liikkeellä oikeus luovuttaa kopio asiakasrekisteristä myös kyseisen ulkopuolisen liikkeen käyttöön. Mikäli yksityishenkilö edellyttää, että hänen henkilötietonsa säilyvät ainoastaan tämän tietosuojaselosteen mukaisen Liikkeen käytössä, niin tästä pyydetään ilmoittamaan rekisterinpitäjien yhteyshenkilöä.
REKISTERIN YHTEYSHENKILÖ JA YHTEYSTIEDOT
Puhelinnumero: 0505911595
Sähköpostiosoite: info@bdroom.fi
Osoite: Rautatienkatu 12, 15110 Lahti
Yhteyshenkilö: Niina Isomäki
REKISTERIN NIMI
Asiakasrekisteri
HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYN TARKOITUS JA TAUSTA
Asiakasrekisteriin kerätään Liikkeen (ts. rekisterinpitäjät yhdessä) asiakkaiden henkilötietoja, jotta palvelut voitaisiin tarjota asianmukaisesti ja lainmukaisesti. Asiakkaiden henkilötietoja käytetään etenkin asiakkuuden hoitoon, markkinointiin ja yhteydenpitoon.
Liikkeen edustajat käyttävät yhdessä henkilötietojen käsittelyyn ja ylläpitämiseen Timma-palvelua, joka on Timma Oy:n tuottama ajanvaraus- ja asiakkuudenhoitojärjestelmä (lisätietoja: www.timma.fi). Selvyyden vuoksi todetaan, että Timma Oy ei ole tässä kuvatun asiakasrekisterin ylläpitäjä vaan sen sijaan kyseinen yritys on ns. henkilötietojen käsittelijä, joka on huolehtinut henkilötietojen käsittelijää koskevista vastuista asianmukaisella tavalla.
REKISTERIN SISÄLTÖ
Rekisteriin kerätään asiakkaan ajanvarauksen yhteydessä luovuttamat henkilötiedot, joita katsotaan tarvittavan asiakassuhteen asianmukaiseen hoitamiseen. Asiakkaan ajanvarauksen yhteydessä asiakkaalta pyydetään nettiajanvarauslomakkeen tai muun ajanvarauksen (esim. puhelu) yhteydessä seuraavat tiedot:
- Nimi
- Puhelinnumero
- Sähköpostiosoite
- Varauksen lisätiedot tai erityistoiveet
- Sähköpostilla tapahtuvaa suoramarkkinointia koskeva suostumus
- Tekstiviestillä tapahtuvaa suoramarkkinointia koskeva suostumus
Lisäksi Liikkeellä on mahdollisuus tallentaa asiakkaasta seuraavat tiedot asiakasrekisteriin:
- Osoite
- Asiakkaan yleistiedot koskien tarjottavia palveluita
- Kuinka monta kertaa asiakas on jättänyt saapumatta paikalle sovittuna ajanvarauksena
- Kenen työntekijän kanta-asiakas kyseinen asiakas on
- Asiakkaalle myönnetyt alennukset
- Lisätietoja, joilla asiakassuhteen aikana syntyneitä asiakastietoja pyritään hyödyntämään myös jatkossa asiakkaan hyväksi
Edellä sanotun lisäksi asiakkaasta jää Liikkeelle tietoon ajankohta ajanvarauksesta sekä asiakkaan tunniste.
REKISTERIN SÄÄNNÖNMUKAISET TIETOLÄHTEET
Henkilötiedot saadaan, kun asiakas tekee ajanvarauksen tai kun asiakas muulla tavoin luovuttaa Liikkeelle itsestään henkilötietoja.
Edellä sanotun lisäksi asiakkaasta voidaan tallettaa palvelun tarjoamisen yhteydessä lisätietoja, joilla pyritään varmistamaan laadukas palvelu myös jatkossa. Tällaisia lisätietoja voivat olla asiakkaalle soveltuvat palvelut ja tuotteet sekä muut asiakassuhteen kannalta olennaiset tiedot.
Asiakasrekisteriimme välittyy myös automaattisesti asiakkaan henkilötietoja, kun asiakas tekee Liikkeeseen ajanvarauksen Timma-palvelun kautta.
Edellä sanotun lisäksi Liike voi kerätä verkkosivujensa käyttäjistä analytiikkatyökalujen avulla anonymisoitua käyttäjädataa. Liikkeemme varaa myös oikeuden käyttää verkkosivuillansa evästeitä, jotka käyttäjä voi kieltää tyypillisesti selaimensa asetuksista.
HENKILÖTIETOJEN LUOVUTTAMINEN
Henkilötietojen luovuttamisessa noudatetaan kaikissa tilanteissa lainsäädäntöä.
Henkilötietoja ei luovuteta kolmansille, ellei Liikkeessä työskentelevä rekisterinpitäjä siirry harjoittamaan elinkeinoaan
siirtyvälle rekisterinpitäjälle voidaan luovuttaa kopio asiakasrekisteristä, jotta rekisterinpitäjä pystyisi myös jatkossa palvelemaan kanta-asiakkaitaan asianmukaisesti.
Lisäksi henkilötietoja voidaan luovuttaa lakien mukaisesti viranomaisille niin pyydettäessä. Rekisteri on tallennettu ja suojattu siten, ettei asiaankuulumattomilla tahoilla ole pääsyä rekisteritietoihin.
Asiakas ymmärtää, että hänen henkilötietoja käsitellään yhteistyökumppanimme tarjoamassa Timma-palvelussa. Asiakas suostuu, että hänen henkilötietoja saadaan Timma-palvelun kautta siirtää kolmansille tietojenkäsittelijöille, edellyttäen kuitenkin, että henkilötietojen siirto on toteutettu EU:n tietosuojalainsäädännön mukaisesti. Edellä sanottu sisältää oikeuden siirtää henkilötietoja kolmanteen maahan Euroopan Unionin ja Euroopan talousalueen ulkopuolelle, edellyttäen kuitenkin, että tietojen siirtoon on kaikilta osin noudatettu EU:n tietosuojalainsäädännön vaatimuksia.
REKISTERIN SUOJAUS
Liike on järjestänyt rekisterin tietoturvan yleisesti hyväksyttävällä tavalla sekä pyrkii asianmukaisin teknisin ratkaisuin estämään asiattomien pääsyn niin tietotekniikan avulla ylläpidettäviin tietojärjestelmiinsä kuin manuaalisesti ylläpidettäviin ja säilytettäviin aineistoihinsa.
Lähtökohtaisesti ainoastaan Liikkeen työntekijöillä sekä sen puitteissa toimivilla yrittäjillä ja heidän työntekijöillään on pääsy rekisterin sisältämiin tietoihin. Lisäksi Timma Oy:n työntekijöille ja Timma-palvelun muille tietojenkäsittelijöille voi syntyä peruste käsitellä manuaalisesti rekisterin henkilötietoja, jotta Timma-palvelu voidaan tarjota Liikkeelle ja sen asiakkaille asianmukaisella tavalla. Timma Oy:n työntekijät ja Timma-palvelun muut tietojenkäsittelijät ovat sitoutuneet salassapitovelvoitteisiin, joilla suojataan asiakkaan henkilötiedot lain edellyttämällä tavalla.
TARKASTUSOIKEUS
Asiakkaalla on oikeus saada tietää, mitä häntä koskevia tietoja henkilörekisteriin on talletettu tai, ettei rekisterissä ole häntä koskevia tietoja. Liikkeen on samalla ilmoitettava rekisterin säännönmukaiset tietolähteet sekä, mihin rekisterin tietoja käytetään ja säännönmukaisesti luovutetaan.
Henkilö, joka haluaa tarkastaa itseään koskevat tiedot, on esitettävä tätä tarkoittava pyyntö Liikkeelle omakätisesti allekirjoitetussa tai sitä vastaavalla tavalla varmennetussa asiakirjassa.
TIEDON KORJAAMINEN
Mikäli henkilö havaitsee esimerkiksi tarkastusoikeutta käyttäessään, että rekisterin tiedoissa on puutteita tai virheitä, on henkilöllä oikeus pyytää Liikettä korjaamaan tiedot asianmukaisiksi.
MUUT OIKEUDET
Liike pidättää oikeuden muuttaa tätä tietosuojaselostetta aika-ajoin täyttääkseen oikeudelliset velvoitteensa.
Liike sitoutuu oma-aloitteisesti tai rekisteriin kirjatun henkilön vaatimuksesta oikaisemaan, poistamaan tai täydentämään rekisterissä olevat tiedot, joiden todetaan olevan virheellisiä, ulkopuolisen liikkeen alaisuuteen. Edellä sanotussa tilanteessa
siirtyvälle rekisterinpitäjälle voidaan luovuttaa kopio asiakasrekisteristä, jotta rekisterinpitäjä pystyisi myös jatkossa palvelemaan kanta-asiakkaitaan asianmukaisesti.
Lisäksi henkilötietoja voidaan luovuttaa lakien mukaisesti viranomaisille niin pyydettäessä. Rekisteri on tallennettu ja suojattu siten, ettei asiaankuulumattomilla tahoilla ole pääsyä rekisteritietoihin.
Asiakas ymmärtää, että hänen henkilötietoja käsitellään yhteistyökumppanimme tarjoamassa Timma-palvelussa. Asiakas suostuu, että hänen henkilötietoja saadaan Timma-palvelun kautta siirtää kolmansille tietojenkäsittelijöille, edellyttäen kuitenkin, että henkilötietojen siirto on toteutettu EU:n tietosuojalainsäädännön mukaisesti. Edellä sanottu sisältää oikeuden siirtää henkilötietoja kolmanteen maahan Euroopan Unionin ja Euroopan talousalueen ulkopuolelle, edellyttäen kuitenkin, että tietojen siirtoon on kaikilta osin noudatettu EU:n tietosuojalainsäädännön vaatimuksia.
TARKASTUSOIKEUS
Asiakkaalla on oikeus saada tietää, mitä häntä koskevia tietoja henkilörekisteriin on talletettu tai, ettei rekisterissä ole häntä koskevia tietoja. Liikkeen on samalla ilmoitettava rekisterin säännönmukaiset tietolähteet sekä, mihin rekisterin tietoja käytetään ja säännönmukaisesti luovutetaan.
Henkilö, joka haluaa tarkastaa itseään koskevat tiedot, on esitettävä tätä tarkoittava pyyntö Liikkeelle omakätisesti allekirjoitetussa tai sitä vastaavalla tavalla varmennetussa asiakirjassa.
TIEDON KORJAAMINEN
Mikäli henkilö havaitsee esimerkiksi tarkastusoikeutta käyttäessään, että rekisterin tiedoissa on puutteita tai virheitä, on henkilöllä oikeus pyytää Liikettä korjaamaan tiedot asianmukaisiksi.
MUUT OIKEUDET
Liike pidättää oikeuden muuttaa tätä tietosuojaselostetta aika-ajoin täyttääkseen oikeudelliset velvoitteensa.
Liike sitoutuu oma-aloitteisesti tai rekisteriin kirjatun henkilön vaatimuksesta oikaisemaan, poistamaan tai täydentämään rekisterissä olevat tiedot, joiden todetaan olevan virheellisiä,
tarpeettomia, puutteellisia tai esimerkiksi vanhentuneita. Mikäli tiedon korjaamista ei hyväksytä, annetaan henkilölle perusteltu ilmoitus, jossa kerrotaan syyt, joiden vuoksi vaatimusta ei ole hyväksytty.
Edellä sanotun lisäksi asiakkailla on oikeus kieltää Liikettä käsittelemästä häntä koskevia tietoja suoramarkkinointitarkoituksiin.
REKLAMAATIOT
Noudatamme reklamaatioissa kuluttajansuojalain mukaisia toimintamalleja. Palvelun tuottajalla on oikeus korjata virhe tuotetussa palvelussa ja asiakkaan on annettava mahdollisuus korjata mahdolliset virheet kohtuullisen ajan sisällä. Reklamaation aika hiuspalveluiden osalta on kolme (3) viikkoa, kosmetologin palveluissa kohtuullinen aika riippuu aina tilanteesta. Mahdolliset allergiset reaktiot pyydämme ilmoittamaan heti.
Hyvän tavan mukaisesti toivomme, että asiakas tekee reklamaation välittömästi havaittuaan virheen tapahtuneen. Korjaamme ainoastaan työt, jotka on tehty BD Roomissa.
Kosmetiikkatuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Mahdolliset iho-oireet ja allergiat käsittelemme aina yksilöllisesti. Velvollisuuksiimme kuuluu tehdä jokaisesta reaktiosta virallinen ilmoitus maahantuojalle/valmistajalle. Tarvittaessa olemme yhteydessä myös viranomaisiin.
Mikäli asiakas ja BD Room ei saa soviteltua tapahtunutta virhettä, hoidetaan riita-asiat kuluttajasuojalain puitteissa. Asiakas voi olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan.
TOIMITUSEHDOT
Verkkokaupan toimitusehdot 1.9.2020
BEAUTY DESIGNERS OY / BD Room
Rautatienkatu 12, 15110 Lahti
info@bdroom.fi
Tuotteiden hinnat sisältävät voimassaolevan arvonlisäveron.
Pidätämme oikeuden hintojen, toimituskulujen ja toimitustapojen muutoksiin.
Myymme ja toimitamme tuotteita ainoastaan Suomessa.
TILAAMINEN
Tuotteet tilataan BD Roomin verkkokaupasta siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa tai valitsemalla palvelusta maksu myymälässä vaihtoehdon. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja käytetään ainoastaan tilausta koskevien asioiden hoitamisessa, ellei asiakas ole antanut markkinointilupaa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksella. Saattamalla ostoksesi loppuun BD Roomin verkkokaupassa, hyväksyt kulloinkin voimassa olevat tilaus- ja toimitusehdot.
Hyväksymällä nämä tilaus- ja toimitusehdot, tilaaja vakuuttaa olevansa täysi-ikäinen, ja alle 18-vuotias vakuuttaa tilaavansa huoltajan suostumuksella.
MAKSAMINEN JA MAKSUTAVAT
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com
TILAUS- JA MAKSUVAHVISTUS
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestin lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.
Toimitustavat ja -kulut
Tilauksesi toimituskulut näet toimitus- ja maksutavan -valintasivulla. Toimituskulut saattavat vaihdella riippuen tilauksen loppusummasta. 1.6.2022 alkaen postimaksua ei peritä yli 150€:n tilauksista.
Toimitamme tilaukset käyttäen Matkahuollon lähetyspalvelua. Pienet lähetykset lähetämme mahdollisuuksien mukaan kirjeenä Postin kautta.
Pidätämme oikeuden muuttaa pakkaus- ja/tai lähetystapaa.
Toimitusaika
Yleisimmin toimitusaikamme Suomeen on tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2 – 5 arkipäivää. Jos tuotetta ei ole heti varastossa, toimitusaika voi tällöin olla pidempi. Mikäli tuote on väliaikaisesti loppu varastosta, ilmoitamme tästä asiakkaalle heti kun mahdollista. Emme vastaa kolmannen osapuolen mahdollisuudesta toimittaa tuotteita. Beauty Designers OY ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.
PERUUTUSOIKEUS JA PALAUTUSEHDOT
Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Digitaalisissa sisällöissä ja palveluissa sinulta on ennen maksutapahtumaa voitu erikseen pyytää suostumus peruutusoikeudesta luopumiseen, jotta palvelu tai digitaalinen sisältö on voitu toimittaa ennen peruutusoikeuden päättymistä.
Hygienia-, ihonhoito-, hiustenhoito-, kosmetiikkatuotteiden sekä sinetöityjen pakkausten osalta palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. Sinetöitynä toimitettua, avattua edellä mainittua tuotetta ei voi palauttaa.
Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan. Myös kaikkien lappujen ja hintamerkintöjen tulee olla paikoillaan. Tarkista, että palautat kaikki osat, myös mahdolliset käyttöohjeet ja pakkausmateriaalit.
Käsittelethän palautettavaa tuotetta ja sen alkuperäispakkausta huolellisesti. Mikäli olet käyttänyt tuotetta, käsitellyt sitä huolimattomasti – vastaat tuotteen arvon alentumisesta enintään tuotteen täyteen arvoon saakka.
Sinetöidyt pakkaukset, hygieniatuotteet sekä kosmetiikka-, ihon- ja hiustenhoitotuotepakkaukset tulee palauttaa avaamattomissa alkuperäispakkauksissaan ja palautettavan tuotteen sinetin tulee olla ehjä.
Palautusohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle. Vastaat myös tällöin palautuksen aiheuttamista toimituskuluista. Olethan ensisijaisesti yhteydessä info@bdroom.fi sähköpostiosoitteeseen jos palauttamisesta ilmenee kysyttävää.
Peruutusilmoitukseen sinun tulee merkitä nimesi, osoitteesi, tilauspäivä, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen (info@bdroom.fi) tai postitse alla olevaan palautusosoitteeseen. Tuote tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa (ei koske kirjeenä lähetettyjä tuotteita). Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Liitä kopio peruutusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen. Mikäli tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta.
Palautuksen voi tehdä myös BD Room Shop: Rautatienkatu 12, 15110 Lahti.
Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ole suoraan yhteydessä meihin.
Palautusosoite:
Beauty Designers OY/BD Room
Rautatienkatu 12, 15110 Lahti
Lunastamaton paketti, sekä paketin maksu ja noutaminen Shopilta
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme 15 euron maksun.
Mikäli toimitukseen on valittu maksu ja nouto myymälässä, varataan tuotetta kolme (3) arkipäivää, jonka jälkeen varaus raukeaa ja tuotteet palautuvat myyntiin.
VIRHEELLISET TUOTTEET
Mikäli olet saanut Beauty Designers Oy:ltä väärän tai viallisen tuotteen, ole yhteydessä sähköpostitse verkkokaupan osoitteeseen info@bdroom.fi. Väärin toimitettu, tai viallinen tuote vaihdetaan asiakkaalle veloituksetta. Beauty Designers Oy ei vastaa tilauksen yhteydessä tehdyistä virheellisistä tuotevalinnoista. Asiakkaalla on velvollisuus tarkistaa tilaamansa ostoskorin sisältö ennen tilauksen lähettämistä.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on vioittunut Matkahuollossa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Matkahuollolle.